Beheersing van kosten en risico’s
We willen al onze cliënten en afnemers een zo goed mogelijke dienstverlening bieden en tegelijkertijd uitvoering geven aan onze afspraken met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en de prioriteiten die we onszelf gesteld hebben.
Doelmatigheid
UWV wordt gefinancierd uit publieke middelen. Die middelen willen we uiteraard zorgvuldig en verantwoord besteden.
UWV en zijn omgeving
UWV staat midden in de samenleving. Wij streven ernaar dat ons handelen een duurzame positieve impact heeft op mens, samenleving en milieu.
UWV als gesprekspartner
We werken aan de zichtbaarheid en transparantie van onze organisatie en steken energie in de samenwerking met onze stakeholders. Met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) staan we voortdurend in contact en werken we nauw samen.
Zichtbaar en transparant
We communiceren proactief en investeren in het vergroten van de zichtbaarheid en benaderbaarheid van UWV. We willen daarmee ook bereiken dat UWV een menselijker gezicht krijgt.
Kerncijfers
De coronacrisis en de gevolgen voor onze dienstverlening
De afhandeling van de NOW legt een groot beslag op onze capaciteit.
Ontwikkeling dienstverlening
In dit hoofdstuk gaan we nader in op het aantal contacten met UWV via de telefoon en via onze websites, klantreizen en de klanttevredenheid (zie ook deel 1 van dit jaarverslag, hoofdstuk Ontwikkeling dienstverlening).
Meer menselijke maat en maatwerk
We streven ernaar onze dienstverlening zo veel mogelijk af te stemmen op de behoeftes en wensen van uitkeringsgerechtigden en werkgevers.
Klanttevredenheid
We meten de tevredenheid van uitkeringsgerechtigden en werkgevers over onze dienstverlening twee keer per jaar uitgebreid.