Voorwoord
We willen betere en bredere dienstverlening bieden, met meer oog voor de menselijke maat … We werken aan de verbetering en verbreding van onze dienstverlening, met meer oog voor de menselijke maat.
Infographic
Werken aan dienstverlening
We gaan onze dienstverlening de komende jaren verder verbeteren en verbreden, met meer aandacht voor de menselijke maat.
Meer menselijke maat en maatwerk
Ons streven is dat mensen UWV ervaren als één organisatie met oog voor de menselijke maat. We zullen onze dienstverlening de komende jaren stap voor stap in dat opzicht verbeteren.
Preventieve werkzoekendendienstverlening
De arbeidsmarkt heeft zich op veel vlakken hersteld van de coronacrisis. Het aantal WW‑uitkeringen ligt op een laag niveau en er zijn heel veel vacatures.
Sociaal-medische dienstverlening
In de eerste vier maanden van 2022 zijn 43.173 sociaal‑medische beoordelingen uitgevoerd. Dat zijn er 8.227 (16%) minder dan in de eerste vier maanden van 2021 (51.400).
Risicogerichte handhavingsaanpak
De risico’s in de WW, de Ziektewet, de WIA, de WAO en de Toeslagenwet zijn de afgelopen jaren geïdentificeerd. We zijn in 2021 gestart met het voorbereiden van maatregelen waarmee we de misbruikrisico’s kunnen beheersen.
Gegevensdienstverlening
Ook in onze dienstverlening voor gegevensafnemers brengen we voortdurend verbeteringen aan en passen we waar mogelijk maatwerk toe.
Werken aan het fundament van UWV
Om kwalitatief hoge dienstverlening te kunnen bieden die we continu verbeteren en verbreden is het essentieel dat onze organisatie, het fundament, staat als een huis.
Versterken van vakmanschap
In 2022 investeren we verder in het vakmanschap van onze medewerkers. We vragen hun om de stap te zetten naar het bieden van meer maatwerk. Belangrijk is dat ze hierin worden ondersteund en de tijd krijgen om zich hierin te ontwikkelen.